onsdag den 25. marts 2020

Man ser brødteksten i Ekstrabladet for sig:
hund med fråde om munden og glasblanke syge øjne afgår ved
                                                          døden på andalusisk bjerg
en syvogfyrre årig mand går bersærk
dræber
iført fuldt cykelornat 
klædt i lycra fra top til tå
svøbt i de dyreste Raphaklæder
en hund ved at kaste knytnævestor sten mod tindingen
»jamen 
jeg var bare rasende«
udtaler manden fra sit spanske eksil
»jeg ville ikke slå hunden ihjel
jeg ville ikke stene den til døde
det var i virkeligheden en anden mand 
jeg ville dræbe
det var en anden mand og mig selv
jeg ville stene til døde«.

Ekstrabladets oplag stiger med flere hundredetusinde efter den
                                                                                       historie.

I forelskelsen får manden sin manddom bekræftet
det vil sige 
at han bliver bestyrket i sin maskulinitet 180 grader
fra ørespids til ørespids
til gengæld bliver han det for fuld udblæsning
deraf forelskede mænds fjogede smil
men han mangler den dybe kærligheds komplementære del
nemlig konfrontationen med sin egen kvindelighed
alt det 
han ikke behøver at rumme 
han nøjes med at ride på en bølge af narcissistisk bekræftelse af sin
                                                                                           manddom
omvendt får kvinden sit selvforlibte fix i forelskelsens rus ved for
                                                         en stund at være kvindelighed
igen 180 grader
for fuld udblæsning
det en kvinde
tænker jeg
efter tyve års ægteskab netop savner
at være et nummer af Femina døgnet rundt
at blive set som kvinde
bare det
for fuld udblæsning
ren overflade            180 grader
og hvad har alt dette så med mig og min situation at gøre
en hel del 
naturligvis
alt
selvsagt
for det første kan jeg umuligt hamle op med lægens an(im)us
for det andet kan jeg umuligt give min XYZÆØ det
han kan
nemlig 180 graders bekræftelse af hendes yndige attributter i
                                                                                  døgndrift.

Hvis vi nu siger at jeg hedder Petrarca
seriøst?
Petrarca? 
I alle mine drømme råber jeg PIK og skrider
det vildeste er at Æseldyret i nat proppede plysbjørnens hoved helt ned i honningkrukken og skruede låget på, så nu ligger plysbjørnens honningindsmurte hoved nede i krukken. Lille, lille, grådige, grådige lorte bjørn.

Ingen kommentarer:


Gould I

Gould I